MATXINKLIMB
  Inicio   Foro   Ayuda Buscar Galería Ingresar Registrarse  
Páginas: [1]   Ir Abajo
  Imprimir  
Autor Tema: Cavallers, i altres I  (Leído 3930 veces)
tubo
Alpinista
****
Mensajes: 151



« : Agosto 16, 2010, 21:39:07 »

Hola forer@s.
Que curta es fa una setmana quan estas ben acompanyat, en llocs preciosos, i per supost prop de pedres.
Ès el que m'ha passat, anant amb Jota amb la intenció de escalar granit excelent a un paraís com és el vall de Boí, a la zona de la presa de Cavallers. He llegit que és el millor granit de Espanya, pot ser, a mí em va agradar, i era la primera vegada que tocava granit, excepció del de la cuina.

Dillluns viatjant i per tal de trencar el viatje i trepar algo, vam parar a la presa d'Escales, allí i després de baixar una escaleta llaurada en pedra, vam escalar "Sobao pasiego", una placa gitada de 200 metres de llarg i 6a de dificultat máx. completament equipada i molt rápida d'escalar.

Dimarts en Cavallers, per ser la primera vegada que escale granit volia dedicar-li un dia a fer deportiva i veure com funcionava en el nou (per a mí) tipo de pedra. Estiguerem als sectors Kanalla, African Wall, i Plaka tuKa, una maravilla. I que poc canto hi ha a les plaques, les escales amb les mans mirant cap a vall, o almenys d'eixa forma podia eixir airós.

Dimecres dia gran, tocava per fí tapia, camalot, alien, omega pacific, en fi l'artilleria pertinent  per a la 4ª agulla de Comalestorres, mogolló d'aigua, estem en estiu, i quasi de tot. Quasi per que al arribar a peu de via, Me Kaguen la ... Els meus peus de gat no estan a la moxila, gran putada de Artiach. Decidim in extremis canviar de ruta i en compte de anar a la "Blues", anem a "Pistacho asesino", l'itinerari és més recte, no fa travesies i intentarem passar-nos els peus per una de les cordes. I aixó fent circus els primer li passa els peus al de la reu de baix, si no a la primera, a la ...
A banda de l'incident, una via ESPECTACULAR, l'aproximació, un desnivell considerable, una hora quasi i mitja d'aproximació, en un ambient de pinar de muntanya acollonant, la 4ª agulla de Comalestorres  és la més esbelta d'elles, una piràmide blanca tallada a ganivet, i l'itinerari super llògic, encadena una serie de fissures i diedres fins al cim.
En 235 metres d'escalada en algún llarg de 6a i reunions equipades i molt pocs segurs instalats, ni falta que fan, disfrutes amb els friends i sents que no cal ni mirar com queden, coses del granit. El final de la via és al cim de la agulla, amb el Comalestorres, Comaloformo i Besiberris envoltant-nos, molt guapo. I molt de fred, vaig arribar al cim castanyejant les dents, teniu-vo amb compte, a la presa fa bo però allà dalt camvia la cosa. (arribes escalant a uns 2.700 m)

Ala no vos calfe més el cap ja continuare el viatge en altra visita a la güeb.   


Salut i tàpia.
En línea
tubo
Alpinista
****
Mensajes: 151



« Respuesta #1 : Agosto 18, 2010, 17:47:35 »

Continuem.

El Tio del temps el dijous ens va convidar a abandonar el pirineu, preveia aigua en forma de tronades, i vam aceptar la invitació. Vam baixar a Pont de Suert i sols vam poder escalar una via deportiva abans que començara a ploure, així que buscant bon temps vam baixar a Riglos.

Al despertar-nos feia un vent molest que ens va retrasar l'inici de l'escalada, i ens va condicionar a escalar al mallo Frechín, la via triada va ser la "Jose m. Sanz" 6a+,220 m. SUPER MEGA parabolitzada fins al punt de arribar a xapar i pillar la corda per baix de la xapa inferior, si, en 80 cm. hi ha dos xapes. En fí.
Baixem al bar menjem alguna cosa i al no estar a gust per un comentari del propietari, decidim tornar altra vegada a pillar creilles, esta vegada li toca a "todo tiene fin" 6b+, 180 m. També parabolitzada, pero en aquest cas ja és equipament més a l'estil riglero, havent xapes on cal i aire entre seccions menys compromeses. Una passada de via xula, encara que per falta de pila em va obligar a fer un descans.

Tota la nit fent vent, i de matí la mateixa tònica.
Campament desmontat i, on anem? Albarracín? Per què no?
Ara, a banda de ser desmotivant el sistema de graduació del bloc, les llemes dels dits en mig dia en van tindre prou, així que altra vegada a tornar cap a casa buscant on escalar, tenint previsió de temps plujós.

Jérica va ser el destí, lloc xulo, aproximació mínima, calissa de gran qualitat, i, a la vesprada i cansadets (al menys jo) furgo i cap a casa, que la duxa ja ens fa falta.

En fi un viatge apanyadet, encara que la meteo no ens va deixar passejar el material d'autoprotecció tot el que voliem.

Ah, no erem dos, també anava Furia, la gossa que ens va acompanyar i reciclava tot el que no menjavem, una màquina.


 
En línea
beto
Global Moderator
Alpinista
*****
Mensajes: 144



« Respuesta #2 : Agosto 18, 2010, 19:36:03 »



jo Tubo quina cara et quedaria quan vas veure que no tenies els peus a la motxila.. gran putada!
però bé perque no va trencar els plans.

Ultimament els peus de gat estan una mica rabiossos.. l´altre dia hem va caure el peu de gat
a falta de un llarg.. lo bo es que el llarg era fàcil i vaig poder escalar-lo sense ell. Q sort! i més
quan el vaig trobar a peu de via.

bona setmana!
salutacions
En línea
Jota
Escalador
***
Mensajes: 76



« Respuesta #3 : Agosto 18, 2010, 20:26:16 »

El fi es que no escalarem tot que savera pogut i voigut. Pero en una semana tocarem mes de quatre tipus de roca i tres modalitas d´escalada, aixo si fent algun km que altre.
Les agulles de Comalestorres 100% recomanables i alpines.
Salut i escalar malditos
En línea
tubo
Alpinista
****
Mensajes: 151



« Respuesta #4 : Agosto 18, 2010, 22:04:47 »

Beto se te van caure els peus de gat? En mig de l'oceà??      Giñar
 
Lo vostre si que és aventura, Enhorabona per lo que haveu fet.

Peró si, hi ha una rebelió gatuna que no sé on ens durà.
Menys mal que el super compi gasta el mateix número i va accedir a deixar-me'ls, Gràcies Jota!

No m'apetia gens fer tota la via de segón  Llorar Llorar, i, a grans mals, grans solucions.

Ala a escalar.
En línea
josem
Global Moderator
Alpinista
*****
Mensajes: 1407



« Respuesta #5 : Agosto 20, 2010, 07:43:28 »

Por darle pluralidad al asunto contestaré en castellá (y porque no se escriure en valencià).

Muy buena la piada Tubo. un viajecita de variedad geológica, si señor. Ahora ya puedes elegir pero de todas todas te toca quedarte con la caliza aitanera jejeje.

un saludo
En línea

Páginas: [1]   Ir Arriba
  Imprimir  
 
Ir a:  


Impulsado por MySQL Impulsado por PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3 © 2008-2009, SimplePortal
XHTML 1.0 válido! CSS válido!